duminică, 9 martie 2014

Scrisoare catre Mr.Darcy




                                               


        Mr.Darcy NU dă cereri de prietenie pe facebook dar există, vă asigur, şi nu doar în romanul lui Jane Austen. E acel bărbat care din cauza mândriei are miopie de percepţie şi nu poate să vadă mai departe de el însuşi şi rănile lui căpătate în bătăliile cu viaţa, şi astfel nu ajunge la inima lui ,,Elisabeth" ci se blochează în vorbele ei tăioase. În carte, iubirea îi vindecă ochii dar în viaţa reală există puţine cazuri în care un Mr.Darcy autohton şi o Elisabeth rănită să-şi mai acorde a doua şansă. Pentru asta, Dumnezeu a inventat miracolele.
          Iată o adaptare după o situaţie reală. A se citi cu şerveţele lângă monitor. :) Scrisoarea lui ,,Elisabeth" iar în următorul articol vine scrisoarea lui.

                 Mr.Darcy,
         Frate, necunoscut, amic, partener de duel etc.
        Eu, ,,Elisabeth" declar pe propria răspundere că nu am crezut că în tine zace acel Mr.Darcy din poveste până într-o zi când a început o corespondenţă între noi. Ai văzut vreodată turnul Eiffel, măcar în fotografii? Ei bine, de la depărtare nu distingi clar măreţia şi detaliile unice ale acestui monument turistic dar pe măsură ce faci un pas şi apoi altul şi altul, ţi se taie respiraţia. Tu simbolizezi acest turn pentru mine dar în sens invers. De la distanţă, te-am admirat enorm şi ai fost singurul bărbat care a reuşit să mă impresioneze. Ani de zile am aşteptat să apară măcar un bărbat care să facă ceva diferit şi când te-am văzut pe tine am ştiut ,,el e modelul meu de prinţ". 

     M-am echipat de călătoria spre tine şi eram cu toate visurile şi speranţele în valiză când te-am cunoscut. Am făcut un pas şi nu a durut, apoi altul şi am început să şchiopătez datorită faptului că drumul era presărat cu prejudecăţi şi ele au spini. 
Auch, încă mai am câteva de scos iar pe altele le-am tratat. După un schimb de cuvinte, am realizat că modelul a căzut de pe soclu şi e cât se poate de OM, cu sângele iute şi limba dură. Mi s-a tăiat respiraţia, domnule Darcy dar nu de bucurie ci de şoc.

    Tu, care te pretinzi a fi mare iubitor de semeni, indiferent de rasă, religie, culoare, gen, ai vorbit cu zeci de fete fără să le judeci după prima impresie, până am făcut ,,greşeala" să încep şi eu o conversaţie cu tine. Brusc, iubirea ta de ,,frate" mai mare 
s-a dus pe apa prejudecăţii care îţi spunea că sunt ca celelalte fete care te-au rănit şi că am scopuri ascunse. Mi-ai cerut să fim prieteni într-un anumit context şi loc iar eu nu am făcut altceva decât să iau de bună fiecare vorbă de-a ta şi când am continuat prietenia propusă de tine, ţi-ai scos săgeţile şi ai început să murdăreşti cuvintele mele sincere cu noroi şi cu reinterpetrări. Încă nu pricepuseşi că nu toate fetele vor ceva mai mult de la tine decât amiciţie!
    În schimb eu am început să înţeleg ce vrea să spună apostolul Pavel în 2 Timotei cap.3:
,,Să ştii că în zilele din urmă vor fi vremuri grele, căci BĂIEŢII ( din biserică, din nefericire) vor fi iubitori de sine, iubitori de bani, lăudaroşi, trufaşi, hulitori, neascultători de părinţi, nemulţumitori, fără evlavie, fără dragoste firească, neînduplecaţi, bârfitori, neînfrânaţi, neîmblânziţi, neiubitori de bine, trădători, obraznici, îngâmfaţi, iubitori mai mult de plăceri decât iubitori de Dumnezeu, având doar o formă de evlavie dar tăgăduindu-i puterea. Depărtează-te de băietii aceştia.'' ( parfrazare). Tu nu ai toate trăsăturile din text dar pe prima ai arătat-o de fiecare dată când am vorbit.

           Mr.Darcy, când o fată care îşi aştepta prinţul cu credincioşie, te-a testat într-un anumit domeniu, tu ai interpretat că se dă la tine în timp ce are un bărbat lângă ea, se subînţelege că ea era o stricată căruia nu-i ajungea un singur bărbat. Ai dat acest verdict fără să cercetezi. Nu ai auzit rugăciunile curate ale lui ,,Elisabeth", nu i-ai văzut lacrimile de căinţă pentru greşelile ce le-a comis fără intenţie, şi mai ales nu ai ştiut că ea se ghida când vorbea cu tine după principiul tinereţii ei: ,,Dacă viitorul meu soţ m-ar putea vedea şi auzi acum, aş vrea să fie onorat de mine şi să nu-l rănesc sau trădez nici măcar cu o privire de flirt."
     Mr.Darcy, nu ai idee că ,,Elisabeth" te-a luat în urmă cu ceva timp ca pe un model de prinţ al lui Dumnezeu ca apoi să i se confirme toate prejudecăţile ce le avea despre bărbatul care ai fost în trecut. Bărbatul care ai fost cucerea femei, nu iubea. Bărbatul acesta avea un ,,lup" nebunatic în el şi un carneţel negru cu nume de fete la care le-a frânt inima. Apoi Dumnezeu a metamorfozat lupul în oaie şi a adus-o în familia Lui. Însă oaia are amintiri şi apucături din trecut şi din nefericire eu, Elisabeth, am fost ţinta ghearelor pe care le-ai scos de sub blăniţa albă. Mr.Darcy te-am iertat! Odată a trebuit să mă ierţi şi tu pentru ceva.

      Mi-ai spus că mă ierţi dar numai de pe buze căci cu prima ocazie mi-ai dovedit că ai memorie foarte bună când ai înşirat greşelile care cică au fost uitate. Nu sunt victima ta şi nici un nou nume în lista ta de cuceriri, Mr.Darcy! Am scris ca să te asigur de iertarea mea şi de rugăciunile în care cer să fi vindecat de orbire spirituală. Ea te-a împiedicat să vezi că Elisabeth e o comoară ascunsă pe care nu o poţi afla decât dacă şti cum să demolezi zidurile ce le-a ridicat în jurul inimii ei ca să nu mai fie rănită. Trebuia să te urci în ,,buldozerul" iubirii Mr.Darcy, dar ai împrumutut unul de la o gaşcă rea: răceala, duritatea şi mândria.
 
           Îţi dau drumul! Vino înapoi doar dacă eşti pregătit. Nici eu nu aş putea sa stau cu viitorul soţ în faţa ta fără să roşesc, dar nici tu nu l-ai putea privi pe al meu în ochi după ce i-ai tratat aşa viitoarea soţie.
Defectul tău cel mai mare dragă Darcy e că ai zece cu steluţe la toate teoriile creştine dar ai restanţe la practică. Cu mine ai căzut toate testele dar nu vreau să te dărâm ci în încheiere te asigur că văd prin credinţă noul tău început. O parte din mine va fi întotdeauna a ta, Mr.Darcy. 
       Îţi doresc o fată care te-a ales pentru că Domnul a întrebat-o ,,Îl alegi pe cel pe care Eu l-am ales pentru tine?'' chiar dacă ea ar fi ales pe altcineva, dar din dragoste pentru Domnul, te alege. O astfel de iubire care a trecut prin moartea faţă de sine, e adevărată.
         O viaţă frumoasă, Mr.Darcy!

                    Elisabeth

Un comentariu:

  1. Superb! Chiar o idee foarte bună scrisoarea din partea lui Lizzi pentru Darcy! :)

    RăspundețiȘtergere