marți, 20 mai 2014

Fragilitate




                                                         



       E mai uşor să dai sfaturi unui om care trece prin exact aceiaşi dramă ca tine decât să le aplici tu...şi ele se întorc înapoi şi îţi strigă în faţă: ,,de ce nu faci ce ştii că e corect?''. Dar atunci te uiţi la cost şi brusc îţi pierzi obiectivitatea pentru că povestea TA ţi-a frânt inima prima dată, nu a celuilalt.
  Un prieten mi-a spus ceva ce nu aş vrea să uit nici la bătrâneţe: ,,Un psiholog creştin de mare succes este acela care a mâncat deja o porție de cuie, în timp ce alții au citit în cărți ca să afle de durerea înțepăturilor." 

     Înainte să termin facultatea de Psihologie, mă gândeam că manualele şi studiile îmi vor fi deajuns ca să îi pot ajuta pe semenii mei, şi e adevărat că nu trebuie să ai toate bolile din lume ca să înţelegi un bolnav, dar dacă nu mănânc şi eu un pumn de ,,cuie" (probleme existenţiale, încercări etc.) risc să ajung un profesionist de laborator, fără semne pe inimă că am trăit.
   Prin urmare, trăiesc. O dramă. Mai multe. Şi nu spun asta ca să mă plâng sau să fac pe eroina ci ca să înţelegeţi că umărul meu pe care îl ofer celor ce plâng, a fost udat de lacrimile mele.

    Suntem buni la dat sfaturi. Românii se nasc sfătoşi. Dar până nu treci efectiv prin problemă, doar comentezi sec o realitate iar celălalt o trăieşte. 
   ,,Ştim foarte bine să evadăm, dar nu ştim prea bine să suferim...Astfel, sunt de părere că, credinţa nu e neapărat puterea de a face lucrurile să fie aşa cum le dorim, ci mai degrabă ea e curajul de a înfrunta lucrurile aşa cum sunt" (Ronald Dunn).
     Evadăm prin multe căi: muncă, ieşiri în oraş, muzică, chiar programe de închinare, prieteni. Poate că şi tendinţa de a da sfaturi în stânga şi-n dreapta e un mod de evadare. Nu vorbeşti despre problemele tale şi nu cauţi soluţii la ele, ci te ocupi de alţii.     
   Un suflet dezgolit înseamnă fragilitate. Ca petalele de flori ce sunt atât de transparente încât se vede lumina. 
   Prieteni, nu aduceţi întuneric peste sufletul care se dezbracă în faţa voastră! 

  E onorant să ţi se ceară părerea când se poate face un schimb reciproc de cicatrici...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu